Najlepšie knihy v žánri fantasy pre mládež: zoznam a recenziu
Anonim

Najlepšie knihy v žánri fantasy pre teenagerov sa objavili v rôznych rokoch. V dvadsiatom prvom storočí nie je nedostatok, ale je veľmi ťažké niečo vybrať. Preto by si všetci milovníci tejto kategórie mali prečítať výber v tomto článku.

Chlapec, ktorý prežil

Pokiaľ ide o cyklus dobrodružstiev Harryho Pottera, môžeme povedať, že to nie je len fantázia pre tínedžerov. Sedemdielna sága raz zaujala svet neuveriteľnou mierou a urobila z JK Rowlinga populárneho spisovateľa. Dej rozpráva o chlapcovi, ktorý prežil útok najmocnejšieho temného čarodejníka v detstve. To sa stalo slávnym, stal sa legendou, ale ani hádal o svete mágie, kým ho jedného dňa Rubeus Hagrid nenašiel. Od tohto momentu sa začalo s bohatým dobrodružstvom, kde veľká úloha zohrávala školenie v škole magie a čarodejníctva „Bradavice“. Harry bude musieť prejsť veľa vecí v jeho živote, aby dosiahol konečnú bitku so svojím nenávideným súperom.

História po stáročia

Fantasy pre mládež láka svojou jednoduchou expozíciou, ale autor Charles Dodgson, lepšie známy pseudonymom Lewis Carroll, urobil opak. Vo svojej legendárnej knihe Alenka v ríši divov opisuje cestu dievčaťa do nezvyčajného rozprávkového sveta. Všetko to začína na brehu rieky, kde sa objavuje Biely králik. Z nudy ho dievča sleduje a padá do diery. Alice nezomrela, ale skončila v miestnosti s množstvom dverí. Tu by ste sa mali začať s prácou zoznámiť sami. Je to v zozname fantázie pre mládež, ktoré by ste mali určite čítať. Tu sú najznámejšie a dokonca ikonické postavy. Klobúk, mačka Cheshire, marec Hare - všetci sa v čase vydania diela páčili verejnosti. Filozofia spolu s tajomstvom druhého sveta sa stali dôvodom, prečo sa snažia riešiť každú scénu v knihe. Autor nikdy nebral vážne jeho stvorenie, ale to neovplyvnilo jeho popularitu.

Dobré vs zlo

Knihy z kategórie "Fantasy pre mládež" by mali zaujať vzrušujúcim príbehom a seriál "Letopisy Narnie" úspešne zvládne túto úlohu. Neuveriteľný príbeh začína počas druhej svetovej vojny, keď sa štyri deti na chvíľu vydali na život do domu profesora Kirka. Najmladší z nich, Lucy, náhodne nahliadne do starobylého šatníka v jednej z miestností. Keď do nej vstúpi, objaví sa vo svete zvanom Narnia. Tu je mágia, zvieratá môžu hovoriť a príroda je fascinujúca. Iba tu nad tým všetkým visel tieň zlej Bielej čarodejnice. Je to proti silám dobra, ktoré vedie múdry lev Aslan. Keď bratia a sestry vstúpili do skrine na žiadosť Lucy, súhlasili s úžasným dobrodružstvom. Ukázalo sa, že sú predurčení stať sa kráľmi a kráľovnami v Narnii. Musia sa naučiť vlastniť zbrane, miestne zákony a tiež zbierať armádu, ktorá bude viesť bitku proti Bielej čarodejnici

Cesta hrdinu

Najlepšie knihy fantázie pre tínedžerov sa nikdy neuvoľnia, keď sa čítajú až do ukončenia práce. Taký fascinujúci príbeh sa môže pochváliť knihou "Čarodejník zeme" z cyklu príbehov Ursuly Le Guin. Príbeh začína príbehom o chlapcovi menom Dyuni. Jeho matka zomrela skoro a celé detstvo strávil v starostlivosti svojho otca a tety. Bola miestnou čarodejnicou na ostrove Gont. Duna sa začala rozvíjať skoro a vo veku siedmich ukázal sklony k čarodejniciam. Teta sa rozhodne naučiť ho, čo vedela. Týchto málo vedomostí stačilo na to, aby sa chalan naučil potláčať vtáky. Za to bol nazývaný Hawk, ktorý sa mu veľmi páčil. V budúcnosti sa bude volať tak neustále. O štyri roky neskôr osud priniesol nepríjemné prekvapenie v podobe útoku na dedinu. Tu sa Dyuni podarilo ukázať svoju silu. Dej je naozaj plný prekvapení, a preto kniha je vysoko odporúčané čítanie.

Unikátny štýl

S cieľom vzbudiť nadšenie čitateľa, zaujímavú fantáziu pre tínedžerov, knihy musia priniesť niečo nové do žánru alebo prezentovať materiál zo zaujímavého hľadiska. To je to, čo autor urobil, Terry Pratchett, vo svojom cykle kníh "Flat World". Tu sú niektoré zaujímavé príbehy, ale predovšetkým láka samotný koncept planéty, na ktorej sa udalosti odvíjajú. Je úplne plochý a podobá sa disku. Autor úspešne prijal historické teórie o tom, ako bola Zem reprezentovaná. V knihe sa svet opiera o štyroch slonov a stojí na veľkej korytnačke Veľkej A'Tuine. Spisovateľ dokonca vytvoril vlastné zákony fyziky. Napríklad v dúhe je osem farieb, svetlo sa tu pohybuje pomalšie a na planéte žijú všetky známe preteky z fantasy žánru. Nemŕtvych, škriatkovia, elfovia, upíri, trollovia a mnohí iní - všetci tu existujú a bojujú o miesto pod slnkom. Pridajte k tomu množstvo humoru a skončíte s veľkou knihou pre dospievajúcich, ako aj pre dospelých fanúšikov žánru.

"Eragon"

Ak si vyberiete najlepšiu fantáziu pre tínedžerov, knihy, potom zoznam by mal určite spomenúť ságu "Eragon". Toto je neuveriteľný príbeh, ktorý autor Christopher Paolini začal už v sedemnástich rokoch. Príbeh začína útokom na dvoch jazdcov a potom sa podujatia prenesú do dediny Carvahall. Nachádza sa ďaleko od hlavného mesta, a preto necíti útlak kráľa Galbatorixa na sebe. Eragon zostal ako dieťa v starostlivosti svojho strýka, ktorý ho učil loviť. Jedného dňa, chlapík dlhý čas naháňal jelena a počul v blízkosti výbuch. Prišiel na toto miesto v lese a videl neuveriteľnú krásu kameňa. Práve tu ho presunuli dvaja škriatkovia, ktorí boli napadnutí na prvej scéne. Eragon vezme kameň do svojho domova, čo mierne znížilo frustráciu neúspešného lovu. V tú istú noc hlavná postava zistí, prečo bola táto vec lovená. Jedno rozhodnutie zmení celý jeho život, ale čitatelia sa o ňom môžu dozvedieť viac. Kniha jednoducho pohltí a všetky štyri časti budú chcieť čítať jeden po druhom.

Bojujte za prsteň

Samozrejme, „Pán prsteňov“ sa nedá počítať len v žánri kníh o fantázii dospievajúcich, ale toto skutočne legendárne dielo nemožno z tohto zoznamu vylúčiť. John Tolkien vytvoril svet s takou hlboko rozvinutou atmosférou, do ktorej sa chceš ponoriť. Je riadená radou siedmich čarodejníkov a medzitým sa mraky začínajú zahusťovať. Pán temných síl Saurona z jeho veže v Mordore vyzerá ďaleko a získava silu každý deň. On je dychtivý pomstiť jeho minulú porážku, rovnako ako strata jeho drahocenný One Ring. V tom istom čase bezstarostný Hobbits oslavuje narodeniny Bilba Bagginsa v Kraji. Je to jeden artefakt Sauron. Sprievodca Gandalf prišiel navštíviť svojho starého súdruha s cieľom vziať prsteň a vziať ho do rady troch pretekov, ktorá sa bude konať v elfskom hlavnom meste Rivendell. Vzhľadom na niektoré zvraty a obraty osudu, táto misia padá na ramená synovca Bilba s názvom Frodo. Bude musieť urobiť neuveriteľne dlhú cestu, na ktorú nebol pripravený.