Joseph Roni Sr., "Boj za oheň": stručný súhrn, hlavné postavy, recenzie
Anonim

Joseph Henri Roni Sr. je pseudonym belgicko-francúzskeho spisovateľa, ktorý pracoval v žánri sci-fi a pravekého románu Josepha Henriho Boeksa. On tiež písal pod pseudonymom Anacrios. Roni Sr je jedným zo zakladateľov modernej sci-fi. Jeho najznámejšou prácou je kniha La guerre du feu, preložená z francúzštiny ako "Boj za oheň", venovaná téme života primitívnej spoločnosti a výrobe ohňa.

Detstvo a dospievanie Roni senior

Joseph-Henri Roni Sr. sa narodil 17. februára 1856 v meste Brusel v Belgicku, v rodine Josepha Boexa a Irmina Tubixa. Vyrastal v rôznych štúdiách v Bordeaux (Francúzsko) v oblasti matematiky, fyziky, chémie a iných prírodných vied. V roku 1874 odišiel do Londýna pracovať v telegrafnej spoločnosti. Tam, v roku 1880, sa oženil s Gertrude Holmes. V roku 1883 sa presťahoval do svojho brata v Paríži. V roku 1890 bol naturalizovaný ako francúzsky občan bez toho, aby sa vzdal svojho belgického občianstva. V Paríži začal korešpondovať a komunikovať s populárnymi spisovateľmi Edmondom de Goncourtom a Alphonse Daudet. Aktívne sa zúčastňuje na parížskom literárnom živote a spolupracuje s mnohými časopismi a začína svoju kariéru spisovateľa. Roni napísal svoje diela vo svojej rodnej francúzštine.

Kreativita s bratom

Spočiatku písal so svojím mladším bratom Serafin-Justin-Francois Boex pod pseudonymom J.-H. Roni. V roku 1886 vytvorili svoj prvý román Hĺbky Kijama pod vplyvom naturalizmu.
Vytvárajú spolu niekoľko pravekých románov. Po roku 1908 boli bratia rozdelení kvôli hádkam kvôli nedostatku vzájomného porozumenia. Starší brat prijal pseudonym Roni, Sr., a mladší brat začal byť vydávaný ako Roni, Jr.

Cesta ku sláve

V roku 1909 vyšiel jeho slávny praveký román Boj za oheň. Francúzsky autor už mal skúsenosti s tvorbou diel podobných subjektov. Ak hovoríme o stručnom obsahu „Boj o oheň“, potom spočíva v opise existencie našich vzdialených predkov.

Román sa odohráva v dávnej minulosti a jeho hrdinovia sú primitívni neandertálci. Hlavná myšlienka „Boju za oheň“ sa točí okolo témy straty ohňa, putovania, jej získania. Rovnako ako celý proces zvládania ohňa primitívnymi ľuďmi.

Zhrnutie "boja za oheň"

Udalosti, ktoré autor opisuje v románe, nás pred desiatkami tisíc rokmi, do doby kamennej, dejú do historickej epochy, keď sa rozkvital primitívny komunálny systém.

Táto akcia sa odohráva v období paleolitu, asi pred 100 000 rokmi. Malý kmeň primitívnych ľudí, Ulam, vedie k ťažkej, rizikovo naplnenej existencii, žije v jaskyni a podporuje oheň, ktorý sami nedokážu nájsť. Život tohto kmeňa z generácie na generáciu je plný dobrodružstiev a úzkosti. Vedú horký boj s prírodnými silami, s nebezpečnými predátormi a nepriateľskými kmeňmi, vrátane klanov krutých kanibálov.

Ich celý život, od narodenia až po smrť, prechádza ohňom a závisí od neho - sú neustále nútení, vo dne iv noci, udržiavať a udržiavať plameň, pretože strata ohňa znamená smrť celého kmeňa. Počas boja s nepriateľmi zomierajú mnohí ulamri a požiar bol zničený, „zomrel“. Vodca kmeňa Faum sľubuje, že dá svoju dcéru Gammlu svojej žene, ktorá dostane oheň pre kmeň. Ak chcete získať oheň sa nazýva mladý a silný bojovník Nao. Rozhodne sa vybrať svojich spoločníkov dvoch ďalších mladých vytrvalých bojovníkov - Nam a Gawa. Sú proti nim ďalší kmeň - šelma Agu so svojimi dvoma bratmi. Agu sa tiež snaží získať Gammlu.

Nao a jeho kamaráti začínajú hľadať oheň vo svete nepriateľskom voči Ulamrovi. Dokážu sa vyhnúť mnohým nebezpečenstvám, ktoré na ne čakajú na každom kroku: sú to rôzne dravé zvieratá; cudzie a nepriateľské kmene; nepreskúmané sily prírody. Musia vydržať bitku s chlpatými kanibálmi - kzamivom a následne s mnohými červenými trpaslíkmi. Priatelia sa oheň a s veľkými problémami začať cestu späť do svojho domova. Cestou sa stretávajú s priateľským kmeňom VA, od ktorého sa učia, ako robiť oheň s kameňmi. Hrdinovia sa vracajú do svojho domorodého kmeňa, ale jeden z kmeňov sa náhle utopil v prenosnom ohnisku s plameňom v bažine. Nao sa snaží oheň, keď to videl s priateľským kmeňom, ale neuspeje. Potom zástupca kmeňa wa ukazuje Nao kmeň technológia osvetlenia ohňa.

Takže hlavné postavy vyhrali bitku Agu a jeho bratov a vrátili oheň natívnemu kmeňu a naučili členov klanu, ako si ich dostať sami.

Kniha je samozrejme dosť rozsiahla, je to len stručné zhrnutie. "Boj za oheň" má v sebe tri kapitoly.

Hlavné postavy "boja za oheň"

Hlavnými postavami dobrodružného románu sú:

• Faum - vodca kmeňa a jedna z hlavných postáv románu.
  • Gamla je dcéra Faumy.
  • Nao - hlavná postava, zamilovaný do Gamlu.
  • Nás - satelit Nao.
  • Woof - satelit Nao.
  • Agu, syn Bison, je najstarší z Bison bratov.
  • Rauk, syn Bison - brat Agu.
  • Gong Dry Bones - starší z kmeňa.
  • M-syn Tour.
  • Goo je syn Tigera.

Žáner diel Roni Sr.

Roni Sr. zdieľa svoje vlastné „sci-fi knihy“ medzi sci-fi (tento koncept ešte neexistuje) a romány o prehistorickej minulosti, ako napríklad „Vyrekh“ a „Boj o oheň“, ktorý sa považuje za prvý praveký praveký román.

Kniha "Boj za oheň" je najznámejším a najobľúbenejším predstaviteľom žánru historickej sci-fi s prvkami dobrodružstva. Joseph-Henri Roni využíva všetky druhy umeleckých prostriedkov na to, aby prácu fascinoval. Spája skutočné fakty pravekej minulosti ľudstva s fiktívnymi postavami a udalosťami v ich životoch. V budúcnosti sa mnohí autori v žánri beletrie budú spoliehať na diela Ronyho Eldera, aby napísali svoje vlastné knihy.

Zvládnutie ohňa človekom

Na základe stručného obsahu „Boj za oheň“ možno konštatovať, že téma zvládnutia ohňa primitívnym človekom je v románe ústredná. Ťahanie ohňa primitívnymi ľuďmi bolo zlomom v kultúrnom aspekte ľudskej evolúcie. Stal sa zdrojom tepla, ochrany a spôsobu varenia. Zvládnutie ohňa poskytlo príležitosť pre kultúrne úspechy ľudstva a tiež vyvolalo geografické presídlenie ľudí na celej planéte. Okrem toho to prispelo k zmene v strave prvých ľudí (človek začal jesť vyprážané mäso zvierat a hydiny) a správanie. Okrem toho, ťažba požiaru umožnila rozšíriť ľudskú činnosť, ako to umožnilo zapojiť sa do lovu a zhromažďovania v tme.

Tvrdenia o najskoršom definitívnom dôkaze človeka o požiari sa pohybujú od 1, 7 do 0, 2 milióna rokov pred naším letopočtom. Dôkazy o úmyselnom použití ohňa ľuďmi podľa archeológov sú staršie ako pol milióna rokov a majú širokú vedeckú podporu.

Vedecká dôveryhodnosť

Román Roni Sr. "Boj za oheň" predstavuje najstaršiu faunu planéty: mamutov, jaskynných levov, jaskynných medveďov, tigrov šabľavcov, atď. Okrem toho sa snaží obnoviť život a tradície rôznych primitívnych kmeňov v rôznych štádiách vývoja (tu hovoríme pravdepodobne o Cro-Magnons a neandrtálcoch). Tieto opisy sú založené na výskume vedcov z devätnásteho storočia, ale ďalší vývoj vedy viedol k tomu, že v súčasnosti je ich spoľahlivosť malá.

Ďalšie umelecké diela Roni senior

Jaskynný lev je tiež jedným zo slávnych diel slávneho francúzskeho spisovateľa. Hovorí o dvoch mladých Cro-Magnons, ktorí, keď študujú jaskyne a jazero v žalári po miernom zemetrasení, nájdu inú časť náročného pohoria. Úžasné a šokujúce udalosti sa s nimi dejú: stret s inými Cro-Magnons, boj proti šavlovitým dravcom a oboznámenie sa s nebezpečným jaskynným levom. Táto kniha je v podstate pokračovaním príbehu La guerre du feu so samostatným nezávislým sprisahaním.

Roni Sr. tiež vytvára sériu ďalších slávnych románov. Vo svojom románe inšpirovanom vampírom The Young Vampire of 1911 opisuje vampirizmus ako dôsledok dedičnej genetickej poruchy. Táto myšlienka Roni vzala od spisovateľa Richarda Matesona z románu "Som legendárny". V roku 1925, vo svojej práci "Star Trekkers", Roni Sr. prvýkrát razil termín "cosmonaut", ktorý sa neskôr stal široko používaný. Môžeme povedať, že je to jeden z najplodnejších predstaviteľov žánru fantasy-dobrodružstva.

Svetové uznanie

V roku 1897 získal Roni Sr. Rad Chevalier Čestnej légie - jednu z najvyšších cien vo Francúzsku. V roku 1903 bol spolu so svojím bratom zaradený do prvej poroty Goncourtovej ceny na Akadémii. Od roku 1926 do roku 1940 bol prezidentom Akadémie Goncourt. V rokoch 1926, 1928 a 1933 bol nominovaný na Nobelovu cenu za literatúru. Joseph-Henri Roni Sr. zomrel 15. februára 1940 v Paríži. V roku 1980 bola na jeho počesť vytvorená francúzska literárna cena. Román Roni Sr "Boj za oheň" za posledných niekoľko desaťročí je modelom beletrie, dobrodružstva.

Práca s adaptáciou na obrazovku

V roku 1981 bola natočená kniha "Boj za oheň". V rovnomennom filme hrať Everett McGill a Ron Perlman. Aj tu sa dej odvíja v období paleolitu. Uhasiť oheň, ktorý je udržiavaný na dlhú dobu. Neandertálci, ktorí to ešte nedokážu dostať, to musia dostať, pretože bez ohňa je život kmeňa nemožný. Ak chcete vyhrať srdce svojej priateľky, hlavná postava filmu rozhodne ísť na dlhú a veľmi nebezpečnú cestu, aby sa dostať oheň. Filmoví kritici kladne hodnotili „Boj za oheň“ (film získal uznanie).