Uspenský Eduard Nikolaevič, "25 profesií Masha Filipenka": zhrnutie, hlavné postavy, recenzie
Anonim

Kto nepozná Cheburashku a krokodíla Genu, strýka Feodora z Prostokvashina, Kolobkov-detektívov? Vymyslel ich E. N. Uspensky. Je to skvelý detský spisovateľ, ktorý poznajú nielen deti, ale aj ich rodičia. Pretože tiež radi čítajú knihy Eduarda Nikolajeviča. Vo svojej práci „25 profesií Masha Filipenka“, ktorá je tu zhrnutá, bolo dievča schopné poskytnúť užitočné rady dospelým. A tí, ktorí ju počúvali. Vo svete Ouspensky to nemohlo byť inak. Toto je láskavá osoba a všetko okolo neho sa tiež stáva láskavým.

Vlastnosti príbehu Masha

Parafrázovaním K. Stanislavského môžeme povedať: „Pre deti musíte písať rovnako ako pre dospelých. Len lepšie. Tento princíp odlišuje Eduarda Ouspenského. Jeho postavy sú nezávislé, s dobrou logikou. Niekedy ich nevedomosť vedie k tomu, aby konali podľa univerzálnych princípov morálky. Toto robí jeho diela neoceniteľnými pre zvýšenie harmonickej osobnosti u dieťaťa.

Jedného dňa si Eduard Nikolaevič, ktorý zaobchádza s deťmi ako s dospelými, si pomyslel: „Môže byť dieťa schopné pracovať v dospelej profesii?“. A túto myšlienku dôkladne oslovil. Výsledok bol príbeh "25 profesií Masha Filipenko." Hlavnými postavami sú tretiak a jej priateľka. Úspešne riešia problémy dospelých uplatňovaním detského postoja k životu. A ukázalo sa, že to bolo to, čo vzdelaní a zaneprázdnení dospelí chýbali! Ako hovorí príslovie, „oči sú znečistené“ a všetko dômyselné je jednoduché.

Nekomplikované myslenie

Základom myšlienky pomoci dieťaťu dospelým bolo vytvorenie veľmi vážneho princípu. Trochu ďalej od témy si spomíname na vedu o biomimikry - skúma štruktúru siete, čajok, gekonické nohy a iné prírodné technológie. Potom, na základe princípov stanovených v prírode, dostávame moderné inovácie. E. N. Uspensky prvýkrát upriamil pozornosť na prirodzené vnímanie okolitého sveta dieťaťom. V príbehu predstavil pojem "rozumné myslenie". Ide o morálne porozumenie. Deti sú čistejšie, nesofistikovanejšie ako dospelí. Ježiš Kristus hovoril o potrebe byť ako deti.

Pozemok pozemku je nasledovný: zamestnanec Inštitútu pre zlepšenie prichádza do školy a vyberá vhodného kandidáta na prácu v niektorých oblastiach, kde sú neriešiteľné problémy. Výberové kritériá nie sú veľkým úspechom, ale niečím iným. Ako vysvetľuje tento „starý muž tridsiatich rokov“, medzi neotvorenými deťmi sú niektoré obzvlášť nekomplikované. To bola trojka Masha.

"25 profesií Masha Filipenka", zhrnutie

Prvá profesia Masha - krajčírka v štúdiu. Z materiálov - len rohože. Dievča rýchlo zistilo, že Mitrokhin z kopule nepošle dobré tkanivo, ale naopak pošle poškodenie. Mitrokhina bola vyriešená a ateliér pracoval dobre.

Druhé povolanie - majster zbierok squashov poľnohospodárskeho družstva. Nimble dievča zmenilo prácu na hru. Po rozbití poľa do klietok umiestnila brankára do stredu a všetci mu pod neustálym rozprávaním hodili zeleninu. Produktivita práce stúpla na nebývalé výšky.

Tretia profesia je výskumný asistent v zeleninovom stane. Tam zistila, že výrobky na zeleninovom základe sú zle uskladnené a prichádzajú do obchodu.

Štvrtou úlohou je asistent skladovateľa zeleniny. Vzhľadom k tomu, že strážca zachránil energiu, chladenie nefungovalo a ovocie bolo pokazené.

Piata úloha - vylepšovač. V trolejovom parku bol veľký obrat zamestnancov. Prišla na to.

Šiesta úloha - geológ v expedícii. Masha pomohla nájsť liečebný zdroj.

Siedma profesia je hasič. Masha zmodernizoval poradie odchodu tímu a "kostra ohňa".

Ôsma úloha - pomoc pri hľadaní chýbajúceho mladistvého génia. Tento preschooler len schoval v parku v blízkosti jazdy.

Okrídlené frázy, ktoré pochádzajú z tejto knihy

S týmito výrazmi určite poznáte:

• Po prvé, je to vtip o šváboch, ktorí najprv zozbierali svoj manat a šli k dverám domu, a keď sa majiteľ zasmial - rozhodli sa, že si žartoval a zostal. A jeho pokračovanie - keď majiteľ poslal svojich švábov do boja a priniesli väzňov. A nakoniec majiteľ urobil to, čo mu bolo varované - zabil červený šváb a jeho príbuzní z celého mesta súhlasili s pripomienkou. Áno, áno, z tejto knihy.
  • Rodičia sú v knihe napísaní brilantne. Ocko vidí diár. Ďalej prichádza nasledujúca veta: „Budem sivý so smútkom. Nikdy som nevidel toľko trojnásobkov v mojom živote. Je ich tisíc alebo dva? “
  • Ocko bol mučený pedagogickými otázkami: poraziť Dima, alebo nechať ho nezastúpeného?
  • A teraz Mášove myšlienky o otcovi a mame: „Ako viete, rodičia nie sú vybraní. Berú to, čo dostanú. Ale z nejakého dôvodu majú to najlepšie. “
  • Hlídač na zeleninovej základni vysvetľuje Mashovi: „Vašou úlohou je vypnúť svetlo všade. Lectric vlna zachrániť. Verí, že v krajine nie je dostatok bavlny.
  • Jeden chlapec odporučil zlepšiť prácu žeriavníkov. Kabína žeriava bola obložená nafukovacími matracmi. Takto pracujú všetci operátori žeriavov.
  • V reakcii na námietku, že deti nie sú ukradnuté v našej krajine, babička odpovedá: „Neokradnú vám! Pretože nikto nepotrebuje vaše deti. A kradnú nám. “
  • V parku nová atrakcia: rybie krotiteľ vystupuje so skupinou cvičených sleďov.

História v kníhkupectve

Kedysi v kníhkupectve, kde bolo vždy ticho, bol hlasný smiech. Dievča s príbehom o Mashovi sa smialo. Pre odvolania predajcov k tichu si ich prečítala z knihy, kde prorocký Oleg šiel z jedného bodu do druhého, aby pomstil nerozumných Chazarov. Pozdĺž cesty sa uvádza, že ich dediny a polia sú vo vzdialenosti dvesto km. Zatiaľ čo on odsúdil ich meče a požiare, inšpirovaný kúzelník zamieril k nemu z iného bodu. Jeho rýchlosť je šesť kilometrov za hodinu. Otázka: kde sa bude konať ich stretnutie, ak stojí pokojne pod šípkami lietania a druhé sa ponáhľa pozdĺž bojového poľa. Prišiel s problémom A. Pushkin. O minútu neskôr sa celý obchod smial.

Po vypočutí len výňatku z knihy si ho chcel každý prečítať úplne. Mimochodom, tento problém sa často používa v kvízoch v matematických a školských súťažiach. Tam je scéna vo verši na základe tejto epizódy. Vo všeobecnosti môžete v každej kapitole nájsť materiál na zábavnú lekciu. Písomný príbeh s veľkým humorom. Napríklad, ako chlapec v láske s dievčaťom, Nadia Abdurakhmanov, Dima Oleinikov, počas pokojných hier, urobil dieru v nohaviciach. Nadia všetky odvážne oblečenie a on sa odvážil, ale šité nohavice na nohavice. Dima prišla domov, išla do postele a ráno našla stratu. Mama, otec a starší brat boli zrazení, keď hľadali jeho vec. Všetci boli neskoro v práci, v škole a na vysokej škole.

Kniha "25 profesií Masha Filipenko, " stručné zhrnutie, ktoré sme preskúmali, určite si zaslúži byť prečítané. A ako o nej hovoria deti a rodičia? Na portáli elektronických knižníc nájdete veľa pozitívnych ohlasov. Niektorí chcú hovoriť samostatne.

"25 profesií Masha Filipenko", recenzie čitateľov

Deti sú s Mashou potešené, chcú byť ako ona, chcú niečo zlepšiť. Dievča Tasya hlási, že si prečítala všetky knihy Ouspenského. Existuje aj takáto reakcia: "Ouspensky je v pohode." Všimli si aj praktické využitie knihy: Masha vložil na každú položku štítok s anglickým názvom a rýchlo dosiahol pokrok. Je potrebné poznamenať, že kniha je napísaná jednoducho, čítaná jedným dychom, mnohými vtipnými momentmi.

Starší ľudia vidia situáciu z druhej strany. E. N. Ouspensky bol schopný vyjadriť svoju kritiku systému v tej dobe jemne a nehanebne alebo tak. Ale napriek tomu je jasné, čo je príčinou problému. Môžete sa od neho naučiť poskytovať radu.

Jednoduché a vtipné - to je verdikt dospelých. Dodávajú, že príbeh nie je taký detinský, že by bolo únavné čítať v dospelosti. No, to je pochopiteľné - napísal pán!

Medzi hodnoteniami sú takéto: „Márne zbytočné peniaze. Žiadne popisy práce, nekognitívne. Chcel by som tejto mamičke povedať, že by ste mali dieťa ľutovať, neukladať mu popis profesií. Kniha je o niečom inom - o spolupráci v škole, doma, v práci, o jednote, o tom, že sme všetci ako jedna rodina v spoločnosti ...

Tu je veľmi vážna revízia: „Papiernictvo je konfrontované s rečou detí a ľudovým jazykom, je to úspešné a zábavné. Ale deti nebudú môcť túto úroveň posúdiť. “

Ale mamičky a oteckovia ocenia a budú sa smiať a potom budú citovať v práci.

Súdiac podľa recenzií, rodičia aj deti sú šťastní. Došli sme k záveru: každému sa odporúča, aby si prečítal knihu "25 profesií Masha Filipenka".

Hlavné znaky

Je to malé postavy, medzi nimi sú najjasnejšie pridelené:

• Masha je tretiak a dievča s jasným myslením.
  • Valera Gotovkin je priateľ a spojenec, pripravený na smiech, pohodlie a spech do boja.
  • Ekaterina Richardovna je učiteľka, ktorá chváli chlapca za odpísanie dokonale splnenej úlohy a obáva sa, že Masha bude mať pocit úspechu.
  • Dedko Valery Gotovkin, generál, poskytuje včasnú pomoc vo forme vojenského vybavenia.
  • Stará mama Dima Oleynikov je schopná postarať sa o celú triedu a Dima je obklopená hyper-starostlivosťou.

Význam knihy

V príbehu sa svet dospelých javí ako svet vyrastajúcich a veľmi zabudnutých detí. Prináša spolu rodičov a deti. Niektoré papiere a mamičky sa zdajú hlbšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Diskutujte o dobrodružstvách Masha, pozrite sa na myšlienku dieťaťa. Vo forme hry môžete pochopiť problémy korupcie, nedbanlivosti, sabotáže - to je prinajmenšom. Dôvodom spolupráce veľkých a malých ľudí, ktorí sú preniknutí do príbehu, nedovolí dieťaťu, aby sa v ťažkom momente života stiahlo do seba.

Vo svojej knihe „25 profesií Masha Filipenka“ Ouspensky použil techniku, keď rozprávanie pochádza od tretej osoby. V tomto prípade myšlienky detí, ktoré vyslovil. To pomáha vytvoriť si vlastný názor na postavy príbehu. Výmena názorov o knihe sa mení na zaujímavú konverzáciu.

A konečne

Príbeh rozpráva nie asi dvadsaťpäť, ale asi osem povolaní. Ale je tu dojem podhodnotenia. Ak Edward Edwardevič pokračoval v príbehu! Čo by to nádherná detská show mohla urobiť! Samozrejme, akcia sa odohráva na konci socializmu. To je nepodstatné. Ale môžete pokračovať - ​​Mashaova dcéra alebo vnučka mohli dnes niečo zlepšiť. Existuje však dôvod snívať s deťmi.

A autor sám žiada chlapcov, aby mu poslali radu, s ktorou by mohol Masha pracovať. Je zrejmé, že nechcel odložiť prácu na príbehu na dlhú dobu. Kniha "25 profesií Masha Filipenko", stručné zhrnutie a popis hrdinov, ktoré sme preskúmali, už dlho cituje pre ľudí. Majsterovi národnej detskej literatúry si želáme len ďalší tvorivý úspech.